En dråbe af Grundfos – et hav af muligheder

Poul Due Jensens Fond

LEVERANCER
Brand strategi
Logo design
Visuel indentitet


Webdesign
Merchandise
Grafisk løsning

Bemærk: Denne opgave er udarbejdet under min ansættelse i JAKALA i samarbejde med teamet

Udfordring

Poul Due Jensens Fond ønskede en visuel identitet, der tydeligt afspejler relationen til Grundfos, men samtidig bevarer fondens eget DNA og formål. Identiteten skulle både signalere teknisk ekspertise og pålidelighed, som kendetegner Grundfos, samt fondens filantropiske arbejde med vand, forskning og inklusion. Den visuelle løsning skulle sikre genkendelighed på tværs af platforme og målgrupper, samtidig med at den kommunikerede fondens selvstændige ambitioner.

Løsning

For at afspejle alle fondens lag og den dybde, de arbejder med, blev designet centreret omkring vands bølgeeffekter. Disse symboliserer fondens omfattende indflydelse og engagement i at løse vandrelaterede problemer globalt. Anvendt konsekvent på hjemmesiden, sociale medier, tryksager og præsentationer, sikrer bølgemotivet en sammenhængende brandoplevelse og øjeblikkelig genkendelighed.

“Der findes forpligtelser, som går ud over, hvad der er fastlagt i love og skattebetaling.”

- Poul Due Jensen, founder of Grundfos and the Grundfos Foundation